Wednesday, July 24, 2013

Qahr

Diniy manbalarda xudoning jahldor ekani haqida aytiladi: 

Alloh ulardan darg'azab bo'ldi... (Fath:6)

Biroq o'sha manbalar xuddi shu xudo hammaning taqdirini oldindan belgilab, odamlarni o'zi yo'ldan ozdiradi, adashtiradi, deydi:

U zot kimni yo'ldan ozdirsa, bas, ana o'shalar ziyon ko'rguvchidirlar. (A'rof:178)

Yoki Alloh adashtirgan kimsalarni to'g'ri yo'lga solmoqchimisizlar? Kimniki Alloh adashtirib qo'ygan bo'lsa, uning uchun hargiz yo'l topa olmaysiz! (Niso:88)

Bundan quyidagi savol kelib chiqadi:

Savol:

Nega xudo o'zi yo'ldan ozdirgan odamdan darg'azab bo'ladi?

Javob:

Bu iddao diniy manbalardan keladi. Bu diniy manbalar esa qadimgi afsona va rivoyatlarga asoslangan. Xudodan kelmagan. Agar diniy manbalar rostdan ham xudodan kelganida edi, unda bunday mantiqsiz gaplar bo'lmas edi.

14 comments:

  1. Абдулла Каримов! Сиз бу мавзуда фақат шу учта оят бор холос, шулар асосида хулоса чиқаришимиз тўғри, демоқчсиз! Лекин бу мавзуни батафсил ёритадиган ўнлаб оятлар мавжуд! Уларни жамламагунча тугал хулоса чиқариш фақат аҳмоқлик холос! Формулада битта элемент тушиб қолса натижа хато чиқди! Сиз буни билмайсизми? Менимча, билишни хоҳламайсиз! Сиз формуланинг орасидаги баъзи элементларни олиб ташлаб, кейин чиққан хато натижани формула тузганнинг хатоси қилиб кўрсатмоқчи бўласиз! Аслида бу аферистликка фақат ўзингиз ишониб ўтираверасиз!Сизга Дарвин маймунни боласисан, деса ишонаверасиз, уни текшириб, солиштириб ўтирмайсиз! Шу услубга ўрганиб қолгансиз! Лекин бу услуб Қуръонни ўрганишга ярамайди! Буни билиш учун савод керак, афсуски сиз саводсизсиз! Яъни Қуръонни ўқий олмайсиз! Қўлингиздан келмайди! Сиз кабилар Қуръон душманларининг малайларисиз! Улар нима деса ўшани қайтарасиз! Буларнинг ҳаммасига етарли ва мантиқли жавоб ёза оламан! лекин сизга илмий жавоб ҳам керак эмас! Мерос масаласида тамоман алжираб, оддий арифметик ҳисобни ҳам еча олмай, қаршимда дудуқланиб, оғзингиз қуриб, оёғингиз чалкашиб қолди. Қочиб қутула олмагач, Яхшиси мени блок қилиб қўя қолдингиз. Чунки ФБда менинг номимни эшитиб, саросимага тушиб қоляпсиз шекилли, кўзингиз қора тортиб кетяпти! Қўрққанга қўш кўринар, деганларидек, аллакимлар ҳам сизга Ҳузайфа/Аброр бўлиб кўриняпти! ФБдаги Алий То Ҳа Ҳузайфа билан Аброр Мухтор Алий битта шахс, бу икки аккаунт менга тегишли, буни доим айтганман ва булар аноним эмас! Мен сиз каби қўрқоқ ва иллегал эмасман! Иккисида ҳам менинг шахсий расмим турибди! Шайх ҳазратларидан савол сўраган шахс мен эмасман! Агар хоҳласам шахсан ўзларидан хоҳлаган масаламни учрашиб сўрай оламан, бунга имкониятим мавжуд! Мен у кишининг шогирдлариданман! Савол жавоб саҳифасидаги мерос масаласида савол берган шахсни қайси сабабга кўра мен деб ўйлаяпсиз? Мен мерос илмининг тугал формасини саҳифамда берганман! Мерос масаласида менга мавҳум, чигал масала қолмаган! Айтганимдек, кўзингизга бошқалар ҳам мен бўлиб кўриняпти! Бу ўта қўрқоқлик аломати! Сизнинг Ислом дини борасида Илмий баҳсга ярамаслигингиз маълум! Сиз бу мавзуда ёзган сари ботиб қоляпсиз, ботган сари ёзиб боряпсиз! Ок, давом этаверинг! Шармандалик ботқоғига "хуш келибсиз"!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bu tutab ketgan uzundan-uzoq badjahl kommentariyda tepadagi postga izoh ko'rinmadi. Mavzuga eng yaqin kelgan iddaongiz bu bo'ldi:

      >Сиз бу мавзуда фақат шу учта оят бор холос, шулар асосида хулоса чиқаришимиз тўғри, демоқчсиз! Лекин бу мавзуни батафсил ёритадиган ўнлаб оятлар мавжуд! Уларни жамламагунча тугал хулоса чиқариш фақат аҳмоқлик холос!

      Uchtami, o'ttiztami, uch yuztami, nima farqi bor, muhimi, Qurondan bitta ham oyatni olib tashlay olmaysiz, bir oyatni boshqa oyatlar bilan "yuvish" ham mumkin emas (bundan bu kitobni "yuborgan xudo" adashipti, fikrini boshqa oyatlar bilan tuzatipti, degan xulosa kelib chiqadi).

      Delete
  2. Нимага айнан шу хулосада қоляпсиз? Сизга ёққани учун, шундайми? Лекин сиздан кўра кругозори кенгроқлар бошқача хулоса қилиши мумкин. Чунки сиз кўрмаган нарсани бошқалар кўра олади.. Ҳар қалай уларни ўз хулосангизга мажбурламассиз! Қуръони Карим бир бутун китобдир. Уни ҳар бир ояти беҳуда бўлмаслиги билан бирга, бир оятнинг ўзи билан маълум мавзуда якуний хулоса чиқариш ёки шунга уриниш саводсизликнинг бир кўринишидир! Мисол: Бир киши бу ерда Бақара сурасининг 191. Уларни топган ерингизда қатл қилинг", оятини пост қилиб, орқасидан, мана, Қуръонда кофирларни топган ерингизда ўлдиринг, дейилмоқда.! Демак, Ислом қотиллик дини", дея хулоса ясаса.. Бу хулосанинг ортидан, тамом вассалом, деб, бошқа хулосага ҳам, тушунтиришга ҳам ҳожат йўқ, деса, унга ишониб шундай эканда, деган кишилар алданган бўлишади! Аслидачи, шу оятнинг аввалгисида: "190. Сизга уруш қилаётганларга қарши Аллоҳнинг йўлида уруш қилинг. Ва тажовузкор бўлманг. Албатта, Аллоҳ тажовузкор бўлганларни хуш кўрмас", дейилган. Демак бу инсоннинг уруш жараёнидаги бир оятни урушга тегишли жойини беркитиб, провакация қилмоқчи бўлгани бошқа оят асосида маълум бўлди... Сизнинг ҳам урунишларингиз шундан фарқ қилмайди! Қуръони Карим 1400 йилдан бери сиз кабиларни, тўғрироғи сиздан юз чандон ўзини ақлли деб ўйлаганларни бурунларини ерга ишқалаб келмоқда! Мен аниқ айта оламанки, бундан кейин ҳам илмий баҳс майдонида Қуръонга қаршиларнинг унга кучи етмайди.. Ҳаракатингизни давом эттираверинг! Барибир ҳаво тлдирилган пуфакка ўхшаб қолаверасиз!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Darvoqe, Baqara:191: "Уларни топган жойингизда ўлдирингиз ва сизларни чиқарган жойдан уларни ҳам қувиб чиқарингиз! алдаб, фитнага солиш ўлдиришдан ёмонроқдир. Ўзлари уруш бошлагунча улар билан Масжид-ал-ҳаром олдида урушмангиз! Бас, агар ўзлари уруш бошласалар, у ҳолда уларни ўлдиринглар! Кофирларнинг жазоси шундай бўлади."

      "Kimsan butun olam va odamlarni yaratgan, ularni boshqaruvchi xudodan kelgan" kitobda "o'ldiring" degan so'zlar ishlatilishi ham bu kitobning xudodan kelmaganini isbotlaydi. Demiurg (ya'ni olamni yaratgan) xudo o'ldirishni buyurmasligi kerak; bu gaplar qandaydir urush xudosi, masalan, Marsga yarashadi.

      Delete
  3. Аслида қанақа савиядалигингизни яна бир бор конкрет исботладингиз, раҳмат...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bu yerda dinchilarning saviyasi ko'rindi. Postdagi javobga raddiya qilmoqchi bo'lgan odam bo'sh gaplar qilmay, balki unda chiqarilgan ushbu mantiq zanjirini ko'rib chiqishi, qaysi bandlari qoniqtirmasa, shularni asoslab, ko'rsatishi kerak:
      1. Quronda xudo odamlarni yo'ldan ozdirishi haqida yozilgan (A'rof:178).
      2. Quronda xudo odamlardan darg'azab bo'lishi va ularga jahannamda joy tayyorlashi haqida yozilgan (Fath:6).
      3. 1- va 2-bandlardan kelib chiqib, xudo odamlarni ham yo'ldan ozdirishi, ham ulardan darg'azab bo'lib, jazolashi kelib chiqadi.

      Postda boshqa gap yo'q, xudo yo'ldan ozdirdi va g'azablandi. Bunga biror iddaongiz bormi? Yo'q bo'lsa, 9 yashar qiz kabi muddaosiz, araz qilib kommentariy qoldirmang.

      Delete
  4. Олааа, роса исботлаб ташлабсизку, биринчи ва иккинчи банддаги маънолар оятда бор, лекин шуларнинг ўзи билан учунчи банддагидек хулоса чиқариш, бундан шу келиб чиқади дея, ҳудди аксиома каби формула ясаш ўта тушунчаси тор, савияси ўрта мактабни зўрға битирган, ҳозирда фақат аллакимларнинг малайи бўлишгагина яраётганларнинг хулосасидир.. Агар озгина мантиқ ҳақида маълумотдан хабардор бўлганингизда бу ерда бунақа шарманда бўлмай, энг камида истисно қоидасини келтириб, инсоф қилган бўлардингиз! Сиз ташлаб кетаётган оятлар бу тутриқсиз хулосани барбод қилади...
    Аъроф 178 да сиз урғу бераётган маъно ифода қилингани рост ва у умумийдир, лекин Каҳф 29 да сиз чираниб таъкидлаётган хулосани барбод қилувчи маъно бор. Бу эса умумни хослаб берувчи маънодир. Яъни бандада ихтиёр мавжуд.. у заводдан чиққан, фақат бошқарса юрадиган машина эмас..балки қарорлар қабул қила оладиган ўз ихтиёрига эга онгли мавжудоддир! Фатҳдаги оятда ҳам сизнинг тафсирингиз ўтмайди, чунки ўз ихтиёри ила куфр ва мунофиқликни танлаганларга Аллоҳнинг ғазаби муқаррар экани огоҳлантирилмоқда... Агар Инсон ўз ихтиёри билан Иймон ва яхшилик йўлини танласа у учун Аллоҳнинг раҳмати бўлиши ҳақида юзлаб оятлар мавжуд! Кейин оятларда ўзгармас шахсларни Аллоҳ лаънатлаши ва уларга ғазаб қилиши айтилмаяпти, балки сифатлар зикр қилинмоқда. Бу еса яна ихтиёрга далолат қилади, чунки сифатларни киши ўз ихтиёрига қараб ўзгартириши мумкин...Яъни айнан шу Абдуллага Аллоҳнинг лаънати бўлсин, дейилмайди, сизни бошқа турга айланишингиз мумкин эмас! Лекин сизнинг куфрингиз, ўз ихтиёрингиз билан танлаётган мунофиқлик ва хоинлик сифатингизни Аллоҳ таоло лаънатламоқда! Бу сифатлар эса ўзгариши мумкин... Хуллас яна ўхшамади... Абдуллажон, китоб ўқинг, фақат бир томонлама фикрлаш каби қулликдан озод бўласиз!
    Постда бошқа гап йўқлиги кўриниб турибди, лекин постда кўринмаётгани уларнинг йўқлигига далолат қилмайди, сизнинг ожиз кўзингиз кўрмаётган ўша муҳим гаплар бошқа оятларда турибди... 9 яшар қизга ўхшатишингиздан мавзуни имкон қадар чалғитишга уринаётганингиз билиниб турибди.... ,

    ReplyDelete
    Replies
    1. >лекин Каҳф 29 да сиз чираниб таъкидлаётган хулосани барбод қилувчи маъно бор. Бу эса умумни хослаб берувчи маънодир. Яъни бандада ихтиёр мавжуд..

      Kahf:29: "Айтинг: «Парвардигорингиз томонидан Ҳақиқатдир. Бас, хоҳлаган киши иймон келтирсин, хоҳлаган кимса кофир бўлсин». Аниқки, Биз золим — кофирлар учун алангалари дўзахиларни ўраб-чирмаб оладиган дўзахни тайёрлаб кўйгандирмиз. Агар улар сув сўрасалар, эритилган ёғ каби юзларни куйдиргувчи сув берилур. Нақадар ёмон ичимлик у, нақадар ёмон жой у!"

      Bu yerdagi "xohlagan" so'ziga e'tibor qaratsak. Quronda yana aytiladiki:

      Inson:30: "сизлар фақат Аллоҳ хоҳлаган вақтдагина хоҳларсизлар. Албатта Аллоҳ билим ва ҳикмат эгаси бўлган зотдир."

      Takvir:29: "Сизлар фақат бутун оламлар Парвардигори бўлмиш Аллоҳ хохласагина хохларсизлар."

      Demak "xohlagan" kishi Allohingiz xohlamasa, xohlay olmaydi. Imon keltirishni xohlashimni Allohingiz (bor bo'lsa) xohlaydi. Agar u xohlasa, kofir bo'lishni xohlayman. Ya'ni uning xohishisiz men xohlay olmayman. Demak, dinga ishonmaslikni xohlashimni Allohingiz (bor bo'lsa) xohlagan. Demak bu diningizga binoan menda na ixtiyor, na iroda bor, Allohingiz xohlamasa, men hech nimani xohlay olmayman.

      Delete
    2. Демак ва ниҳоят афиристлигингиз ўтмаганини тан олдингиз...Демак бу мавзуда оятлар юқорида сиз урғу берган оятдан кўра кўпроқ эканини энди тан оласиз.. Демак бу мавзуда битта оят билан хулоса чиқариш саводи пастлик, шунга уруниш эса афиристлик экан. Бу демаклардан кейин яна бир демак бор: Шунга кўра яна сиз шошилиб хулоса чиқаришга уринаётган мавзу ҳали бир оз тадқиқ қилишингизни талаб қилади. Аслида дарров, шоша пиша хулосага ўзингизни ураверишингиз сизнинг бошқа хулосаларни тан олмаслигингизни исботлаб турибди. Сиз фақат шу хулосага суяниш лозим деб, сиздан олдин яшаб ўтган, сиўнинг "доҳиларингиз"ни йўлини давом эттиряпсиз холос! Коммунистлар айнан шунақа эди. Ҳар қандай хулосани фақат ва фақат улар чиқариши керак, бошқалар эса ўша хулоса тутриқсиз бўлса ҳам тасдиқлаши талаб қилинарди.. Абдулла Қаҳҳор домла сизнинг ўша доҳийларингизга: «Мен партиянинг оддий солдати эмас, онгли аъзосиман» деган эди.. Биз ҳам сизнинг хулосаларингизнинг тасдиқлашга маҳкум эмасмиз, балки юқорида ўзингиз ҳам эътироф қилганингиздек бу мавзуда бошқа оятлар ҳам мавжуд. Уларни умумлаштирган саҳиҳ ҳадислар мавжуд. Шулар асосида шаклланган "Аҳли Сунна"нинг ақидавий принциплари мавжуд.. Бу қадар илмий мерос олдида сизнинг чиранишингиз, сохта ва бузуқ хулосаларингиз сариқ чақага ҳам арзимайди..

      Delete
    3. >Демак бу мавзуда оятлар юқорида сиз урғу берган оятдан кўра кўпроқ эканини энди тан оласиз.
      Yo'q, chunki Kahf:29'da siz aytgan "бандада ихтиёр мавжуд" degan gap yo'q, umuman "ixtiyor" degan so'z ham yo'q. "Xohlagan kishi" deb yozilgan; Inson va Takvir suralarida "xohlagan" degani "Alloh xohlasagina xohlagan" ma'nosini bildirishi ko'rsatiladi. Demagogiya qilib, mavzudan chiqmang.

      Delete
    4. Хоҳиш билан ихтиёр нималигини ажрата олмайсизу, бу ерда "ақллилик" қилишингизга бало борми? Бир киши сизга "Хоҳлаганингни қил", деса, бу:"Ихтиёр ўзингда, хоҳласанг уни, хоҳласанг буни қил", дегани бўлади! Она тилидан ҳам нолман, денг...Бечора...

      Delete
    5. Kahf:29 oyatida "xohlaganingni qil," deyilmayapti. "Xohlagan kimsa kofir bo'lsin," deb yozilgan. Takvir va Inson suralaridan "xohlagan" = "Alloh xohlasagina xohlagan" degan ma'no kelib chiqadi. Demak, Kahf:29 oyatidan bu kelib chiqadi: "Alloh xohlasagina xohlagan kimsa kofir bo'lsin."

      Delete
  5. Демакдан кейинги "хулоса" шахсан сизнинг хулосанги. Уни олиб чўнтагингизга солиб қўя қолинг.. Инсон ва Таквирдаги хоҳишнинг барча иттифоқ қилган маъносини бердим, уни ўқиганлар сизнинг тутриқсиз хулосангизга тупуради, хотиржам бўлаверинг... Оятларнинг маъносини оятнинг аслини ўқий олмайдиган, ўзи Худосиз атеист бўлган шахсдан ўрганишга мусулмонлар муҳтож эмас.. Бошқалар ҳам агар оятлар маъносини сиз кабилардан ўрганса аниқ хатога тушадилар..

    ReplyDelete
  6. Аброр, нега сизни комментларизда қўполлик бор? Бу ерга адашиб юрганлар кириб қолса, сизни бу комментлариздан "қўрқоқ биринчи қўл кўтаради" деган мақолни тушунса бўлади. Камситмасдан, фактлар бн Қуръондан оятлар келтириб ёзинг.
    Бу блог эгаси адашган бўлса, камситмасдан тўғри йўлга солишга харақат қилинг. Агар динда бу одамни енга оладиган илмиз бўлмаса, индамай қўйганиз маъқул.

    ReplyDelete